Fast mad og flasker part II

15. november 2020

Alder:
7 mdr.

Fast mad og flasker part II

Hej Helen.

Tak fordi du deler dine tanker.

Jeg tror ikke jeg fik udtrykt mig tydeligt nok, da jeg skrev ang. min datters faste mad.

Vi undre os over at hun virker mere glad, aktiv, smilende, grinede og kontaktsøgende jo mindre mad hun får, altså hvis hun kun har spist ca. 7 skeer. Det virker til at hun bliver for proppet. Dette bekymre mig, for er hun i stand til at spise mere end det pr. måltid når hun ikke får flasker mere?

Hendes høje energi har altid undret os, da hun altid har spist lidt mad.

Vores tidligere sundhedsplejeske fortalte os, at hun vil spise mere på andet måltid, hvis hun har spist lidt på tidligere, og på den måde regulere fordi ...

Annonce

... hun kan mærke hun mangler noget, for at holde sin vægtkurve.

Men når det så er sagt, så er hun begyndt at kravle meget aktivt, faktisk stikke af og det er jo dejligt (: men med så aktiv en pige og sygdom oveni, kan man vel kun forvente hun her taber sig lidt, og finder en anden kurve at lægge på?

- Kan vi forvente at hun spiser mere når hun ikke får sine flasker længere?

- Kan vi her forvente hun har tabt sig lidt?

- Når hun har lægget på gennemsnitskurven, og kurven ovenover, så skal vi vel ikke bekymre os om at hun pludselig lægger på laveste kurve med hendes småt madindtag?

Jeg håber at have forklaret mig godt denne gang (:

Med venlig hilsen
mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Morgenmad og børn

Børn har brug for et solidt morgenmåltid, efter at have sovet en hel nat, og så de har energi og overskud til at lege, lære og udvikles hele dagen. Det betyder, at f.eks. en portion yoghurt ofte ikke vil være nok.

Til børn i alderen 1-2 år kan du f.eks. give:
- Havregrød, øllebrød eller anden type af grød. Gerne med lidt frisk frugt og bær.
- A38, tykmælk eller neutral letmælksyoghurt med rugbrødsdrys eller havregryn.
- Grovbrød, grovere boller f.eks....

Læs mere i Babylex

Mekonium - den første afføring

Mekonium er betegnelsen for den første afføring, som spædbarnet har. Afføringen er sort og klæbrig og ser ud som tjære.

Det, der kommer ud, er det fostervand, som barnet har drukket, da det lå inde i maven. Det indeholder blandt andet hår og afstødte hudceller. Fostervand, hår og hudceller samler sig i tarmen og bliver udskilt som mekonium, når barnet bliver født. Nogle gange udskiller barnet mekonium forbindelse med fødslen, hvilket er med til at give grønt fostervand.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit svar. Det er rart at blive mindet om alt det positive ved børnehavestarten, det er jo det jeg skal forsøge at give videre ;-)

Tak fra Tina